Jak znaleźć zestaw ćwiczeń idealnie dostosowanych do mnie?


Wszyscy wiemy, że należy ćwiczyć. Nie tylko po to, by zachować zdrową sylwetkę, ale także by pozostać jak najdłużej sprawnym i zdrowym w pełnym tego słowa znaczeniu. Na co jednak powinniśmy zwracać uwagę wybierając plan ćwiczeń dostosowanych do nas? Przede wszystkim powinniśmy zastanowić się jakie efekty chcemy osiągnąć poprzez wykonywanie danego rodzaju ćwiczeń.

Chcę schudnąć!

Dla osób, które pragną spalić zbędne kilogramy szczególnie polecany jest trening cardio, który pozwoli szybko i intensywnie spalić nadprogramowy tłuszczyk. Oprócz spalania kilogramów trening cardio gwarantuje poprawę naszej ogólnej kondycji i wytrzymałości. Najbardziej polecany jest osobom, które chcą zrzucić zbędne kilogramy, lub tym, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z ćwiczeniami i pragną podreperować swoją kondycję. Oczywiście nie musisz wybierać zajęć na siłowni, jeżeli cię one nie bawią. Doskonałym rozwiązaniem, zwłaszcza dla kobiet są ćwiczenia areobowe: bieganie, pływanie, skakanie na skakance, a także zajęcia fitness, np. beach body, total fitness, czy popularne obecnie zestawy ćwiczeń z instruktorem nagrane na płyty CD.

Chcę wyrzeźbić sylwetkę!

Trening siłowy z kolei to ćwiczenia, które sprawiają, że twoje mięśnie stają się silniejsze, ciało się wysmukla, i wyglądasz zdecydowanie zdrowiej. Trening siłowy możemy wykonywać zarówno z ciężarkami, jak i wykorzystując … siłę własnego ciała. Dla osób, które ćwiczą już dłuższy czas dobrym rozwiązaniem będzie WOD trening crossfitowy, który z pewnością nigdy ci się nie znudzi, ponieważ zakłada zmienność ćwiczeń. Codziennie ćwiczysz inny zestaw przygotowany przez trenera crossfit. W ten sposób rozwijasz całe swoje ciało, a nie tylko wybrane mięśnie. Trening crossfit buduje twoją sylwetkę w sukcesywny, zdrowy sposób, a dodatkowo kładzie nacisk na zdrową rywalizację z innymi uczestnikami zajęć.

Chcę ujędrnić moje ciało!

Jeżeli należysz do grupy szczupłych osób, lecz pragniesz ujędrnić swoje ciało idealnym rozwiązaniem będą dla ciebie ćwiczenia siłowe i rzeźbiące, ponieważ pomogą one napiąć skórę i stworzyć zarys mięśni. Możesz także ćwiczyć z obciążeniem, ale niezbyt dużym, aby nie stworzyć zbyt muskularnej sylwetki. Jeżeli pragniesz wyrzeźbić konkretne partie ciała warto skupić się na ćwiczeniach szczególnie angażujących dolne partie ciała, nogi czy brzuch. Polecany w takim przypadku jest także trening pilates.

Chcę się zrelaksować!

Ćwiczenia, to także wspaniały sposób na odstresowanie. Najbardziej polecane ćwiczenia to te, które zapenią ci także spokój ducha, dogłębnie cię wyciszą. Szczególnie polecane w takim przypadku to: joga, pilates, stretching, callanetics.

Chcę przytyć!

Osoby o drobnej budowie często skarżą się na swoją chorobliwą niemal szczupłość. Jeżeli pragną nabrać nieco mięśni powinny wprowadzić do swojego życia treningi siłowe, najlepiej z użyciem maszyn i ciężarków, a także treningi na daną partię ciała np. na nogi, brzuch, ramiona, nogi, plecy.

Warto pamiętać, aby nie skupiać się jedynie na jednym typie ćwiczeń i pozwolić organizmowi odpocząć od tych samych treningów. Męczące treningi cardio warto czasem zastąpić rozluźniającą jogą.